уторак, 2. септембар 2014.

SEEOC 2014 i kraj sezone

Kao sto sam i najavio, od sada necu pisati o svakoj trci i takmicenju zbog svojih obaveza. Kopaonik open se zavrsio sa solidnim trkama, ne toliko dobrim, ali ne ni toliko losim. Usledio je trening kamp od 10 dana na kome je bilo dosta treniranja sa kartom, kao i trcanja.
Uspeo sam da predahnem malo u Beogradu 10 dana, zatim sam otisao na Rajac, gde mi je plan bio da radim samo trcanje - sto sam i radio.
Kada su se sve ove pripreme zavrsile, dosao je red na finalne pripreme sa kartom koje nam je omogucio nas trenutni v.d. selektor Mrgud Pajko. Zahvaljujuci njemu uspeli smo da odemo do Fruske Gore par puta kako bi trenirali na slicnim terenima za SEEOC. Pored tih treninga trenirali smo i na terenima Novog Beograda i Bezanijske Kose.
Pred sam pocetak SEEOC-a nisam bas bio zadovoljan svojom fizickom spremnoscu, ali sta je, tu je. Vikend pred SEEOC odrzale su se 2 trke (PSK i Drzavno prvenstvo na dugim distancama). Iskreno, nisam ocekivao da cu uraditi bilo sta na toj dugoj distanci, zato sto su u kategoriji dosta spremniji takmicari.
....Da skrenem malo sa teme, moj najveci cilj za ove dve trke je bio da poducim koliko god je moguce Dusana Andrica da se "slepa", jer je on trebalo da ide na SEEOC kako bi sa svojom velikom fizickom spremnoscu uspeo da isprati takmicare koji znaju dosta bolje od njega da citaju kartu.
Zbog koncepcija staza prvog dana, odlucio sam da se ne zamaram previse i da idem sto je sporije moguce.
Prvenstvo Srbije na dugim distancama
Startovao sam prvi, od samog starta los osecaj zato sto mi je uvek bio problem da prvi startujem, ali na svu srecu, posto Dusan nije bio prijavljen za trku - on je "upao" 3 minuta ispred mene na startu. Na prvoj kontroli ga sustizem. U glavi mi je bilo "samo sigurne varijante i gazi". Par sitnih gresaka doprinelo je tome da se skupi visak od 3 minuta. Na kraju trke zaostatak 1:40 za prvim mestom i zauzeto drugo mesto, dok je Dusan dosao do svoje prve medalje na prvenstvima Srbije.
Rezultati Split vremena

SEEOC 2014Prvi dan  Duga distanca


Ovogodisnji SEEOC se odrzao u Srbiji u Vrdniku na terenu Morintovo. U sredu predvece smo radili model i privikao sam se odmah na kartu i razmeru i cinilo mi se da nece biti problema sto se duga trci na 10000 (tako smo dobili obavestenje pre mesec dana). Zatim, na sastanku sa selektorom, vece pred trku, saznali smo da ce sve kategorije imati 1:15000 sem M/W16. Iskreno, obradovao sam se zato sto mi je to razmera koja mi odgovara. Psiholoska priprema i sve je odradjeno to jutro, dosao sam na start i dobio par saveta od selektora, kao i punu njegovu podrsku. Da li je mene ta podrska omela na samom pocetku ili priprema dan ranije na karti razmere 1:10000 nikad necu saznati. Zaleteo sam se na prvu kontrolu zato sto sam vecim delom imao put i trcanje nizbrdo. Zatim jedna pocetnicka greska i izgubljenih 1-2 minuta. U glavi mi je bilo: "Ok. Nista se nije desilo, ubrzaj samo malo i idemo dalje.". Krenuo sam ka drugoj kontroli i video da imam da predjem jedan veci jarak, da presecem putic, dodjem do rupe i odatle da hvatam pravac na kontrolu. Naravno zanemarivsi ostale detalje rizikovao sam dosta i naravno pogresio. Pomesao sam jedan manji jarak sa ovim vecim koji je na karti, kompas nisam proveravao jer sam isao po reljefu (koji je bio slican) jurio sam uzbrdo, dosao do putica, krenuo njime, video rupu (koja nije ucrtana na karti) i uzeo pravac u odnosu na greben. Promasivsi kontrolu sisao sam do puta i video da je putic odmah uz jarak, pogledao sam na kartu i opet krenuo da trcim uzbrdo kako bih dosao do kontrole...Dosao sam do nekih kupina. Trazio sam na karti sta bi to moglo da bude, ali nikako mi nije dolazilo u glavu sta sam uradio. Stajao sam tu par minuta i shvatio. Uspeo sam da se pronadjem, ali to je bilo vec previse gresaka, sustigao me je Rumun koji me je jurio 6 minuta. Pokusavao sam da mu pobegnem ali to je bilo nemoguce jer je on bio dosta snazniji fizicki od mene. Do samog kraja staze nisam imao skoro nikakvih gresaka i zauzeto veoma lose 12to mesto. Nisam bio zadovoljan, ali rekao sam sebi "Imas jos 2 sumske trke, idemo dalje..".


Drugi dan Srednja distanca
Pocetak trke bila je jedna odlicna suma, sa delovima na kojima je bila potreba usporavanja radi citanja reljefa. Opet sam krenuo sigurno, prvu kontrolu "masim" 10ak metara, zatim ka drugoj pravim gresku, koja je prouzrokovana lose ucrtanim krugom na karti. Na karti se vidi debela izohipsa koja naglo menja pravac na ivici kruga kontrole - samim time sam pomislio da je ta debela izohipsa u centru kruga ustvari "jaruga". Prosao sam pored kontrole na 20-30m i dosao do vrha, zastao sam par sekundi uzeo pravac i dosao do nje, nije mi bilo nista jasno kako je nisam nasao iz prvog puta, ali sam nastavio dalje sigurnije. Prvi deo - "fini deo" se zavrsio. Dosao je deo staze kroz neprohodnu sumu, cinilo mi se da je najbrza varijanta bila da se sece vrdo kroz zeleno, ali na moju zalost pogresio sam i izgubio neko vreme. Vec sledecu kontolu sam odlucio da zaobidjem zeleno, sto i mislim da se isplatilo, ali tu je usledila "pocetnicka" greska, zato sto sam odmah krenuo da secem od krivine puta, umesto da sam dosao iznad kontole putem. Stajao sam na manje od 10 metara od kontrole ali je nisam video pa sam pomislio da sam na pogresnom grebenu, produzio sam jos jedan greben dalje, ali nisam mogao tamo da je nadjem, video sam bugarina kako trci ka onom prethodnom grebenu i dosao sam do svoje kontrole, na mestu odmah pored onog gde sam ja stajao 70ak sekundi pre. Znao sam da ce me ova greska kostati bilo kakvog plasmana, ali nisam ocekivao da ce me bas ove grescice spustiti na 12to mesto. Opet nezadovoljstvo, ali preostale su stafete..

Treci dan Stafete
Prvi put u svojoj maloj karijeri mogu da kazem da smo imali TIM koji je funkcionisao, nije bilo nikakvih svadja, vec je bilo dosta bodrenja i pomaganja jedni drugima. Timski duh je u ovom trenutku bio podignut na maksimum i svi smo otisli na stafete sa velikim samopouzdanjem. Rizikovali smo sigurnu pobedu u M20 kako bi napravili 2 stafete koje bi mogle da se bore za prva mesta. Bile su  2 opcije:
  • Nikola Bilic, Stefan Bilic, Sava Lazic M20
  • Milos Bilic, Dusan Krnjaic, Kosta Stanojevic M18
To je bio sastav sa jednom sigurnom zlatnom medaljom i sa jednom stafetom koja ne moze da se bori za medalju. Tim je odlucio da je bolje da se naprave 2 stafete koje mogu da se bore za prva mesta, pa je na kraju sastav bio sledeci:
  • Kosta Stanojevic, Nikola Bilic, Sava Lazic M20
  • Stefan Bilic, Milos Bilic, Dusan Krnjaic M18
Stefan je odlicno odradio posao i zavrsio izmenu na drugom mestu, zatim je Milos takodje istrcao dobru drugu izmenu i zadrzao drugo mesto. Dosao je red na mene. Moja omiljena izmena i omiljena disciplina. Dobio sam savete od Stefana, kao i varijantu za prvu kontrolu "Znas onaj vocnjak od juce? E pa samo trci do tamo do potoka.." Tako sam i uradio, zaleteo sam se i nisam ni gledao varijantu za prvu kontrolu, popeo sam se  3-4 izohipse viska, zatim se spustio u potok i opet peo do kontrole. Postojala je varijanta sa samo 3 izohipse ukupno i sa trcanjem putem. Na moju zalost nisam tu varijantu video jer nisam ni gledao kartu. Imao sam odlicno vreme do pete kontrole i pokusavao sam da stignem Moldavca koji je jedini bio ispred mene. Krenuo sam na 6tu kontrolu i uzeo pogresan pravac...otisao sam previse uzbrdo i dosao u kupine, pokusavao sam prvi, drugi,...peti put da prodjem kroz kupine ali nije bilo sanse. Vratio sam se na put i popeo skroz do vrha. Stigao me je Rumun, isti onaj sa duge distance. Nisam mogao protiv njega na brdu jer sam i dalje previse slab zbog moje povrede. Razmisljao sam o tome da mogu samo na iskustvo i na citanje karte da ga dobijem...ali pri svoj toj zelji, napravio sam gresku od 90 stepeni i od sedme kontrole krenuo sam potpuno pogresnim putem i dosao skoro do poslednje kontrole. Shvatio sam sta sam uradio, ali bilo je kasno - Bugarin me je vec stigao. Tada je sve palo u vodu, znao sam da mi je Rumun previse pobegao i da nemam nikakve sanse protiv Bugarina. Naravno, odlucio sam da rizikujem. Receno mi je da ako posle vidne kontrole imam kontrolu broj 51, da sidjem skroz na putic ispod, krenuo sam pravo uz liniju, video sam njega da je sisao dole i zatim sam dao pun gas. Napravio sam sitnu gresku i usao na kontrolu u isto vreme sa njim. Dosao je tezi deo, uzbrdo... Samo sam primetio kako je on pravio sve vecu i vecu razliku i to je bilo to. Jos jedna izgubljena sansa za neki veci rezultat ove godine. Bio sam previse razocaran u sebe na te greske koje sam napravio na ovoj trci. Uvek sam na sebe svaljivao sav pritisak i borio se sa time, ali ovog puta nisam izdrzao taj pritisak i izgubio poverenje u sebe kao trecu izmenu.
Ovim putem zelim da se zahvalim svima koji su pokusavali da me oraspoloze, clanovi reprezentacije, devojke iz Hrvatske, Bugarske i Rumunske reprezentacije,...
Rezultati Split vremena

Cetvrti dan sprint Novi Sad
Imali smo odlicnu pripremu za ovu trku, ali sam bio svestan da ja na ovoj trci ne mogu da uradim bilo sta, ipak je ovde bilo samo trcanje. Od samog starta sam krenuo da gazim i nisam zastajao nigde zbog gluposti, koncentrisao sam se maksimalno i isao do kraja maksimalno. 2 pogresne varijante i izgubljenih 15ak sekundi do kontrola 4 i 5 zatim prost deo kroz park. Na kraju sitna greska od 10 sekundi zbog pogresnog pravca. Opet zauzeto 12to mesto sa velikim zaostatkom za prvim mestom. Kako god, bio sam zadovoljan sa ovom trkom, jer nisam verovao da mogu da trcim blizu 12 minuta 3km sa citanjem karte. 
Napokon se zavrsilo, na nasu zalost u ukupnom plasmanu smo zauzeli 4to mesto sa samo 6 poena zaostatka za Turskom reprezentacijom (imali smo oko 1600 - cisto da znate koliko je to bila mala razlika). 

Ova sezona ce se zavrsiti jos jednom "vaznom" trkom - Prvenstvo Madjarske u sprintu i timskom orijentiringu koje ce se odrzati 13-14 septembra. Pocinjem polako sa pripremama za sledecu godinu za JWOC u Norveskoj - naravno ako uspem da izborim mesto za to svetsko prvenstvo.

Jos jednom zelim da cestitam nasem v.d. selektoru Mrgudu Pajku na ulozenom trudu oko priprema takmicara, oko organizacije, angazovanja najboljeg psihologa Ljubice Bacanac, kao i svim svojim prijateljima iz reprezentacije koji su uspeli da naprave rezultate za nas tim.
Posebno bih zeleo da cestitam Dusanu Andricu zato sto je za samo mesec dana naucio da dovoljno cita kartu i da se "slepa" i samim time je uspeo da na svakoj pojedinacnoj trci napravi rezultat koji je Srbiji donosio bodove. 






Нема коментара:

Постави коментар